کلینیک زاهد : از علائم تا پیشگیری دیابت بارداری

سردرد و تشنگی
احساس پر بودن مثانه زیاد و بیرون روی ادراری
تار بودن چشمان و نداشتن تمرکز کافی
ضعف و خستگی در بارداری
بدخلقی کردن و حوصله نداشتن و زود رنجی

برای پیشگیری باید بدونین بیشتر خانم هایی که قند خون اونهابه خوبی کنترل شده، نوزادان سالم رو بدون هیچ گونه عارضه ای تحویل میدن هدف از درمان اینه که قند خون شما در حد طبیعی باشه

نمیشه از انواع دیابت جلوگیری کرد. دیابت نوع ۱ معمولاً از جوانی شروع میشه. با کاهش وزن ممکنه از دیابت نوع ۲ جلوگیری بشه.

انتخاب مواد غذایی سالم و ورزش میتونه از دیابت نوع ۲ جلوگیری کرد . زنان مبتلا به دیابت نوع ۱ یا ۲ در معرض خطر ابتلا به پره اکلامپسی در دوران بارداری هستن.

برای کاهش خطر ، آنها باید از پایان سه ماهه اول بارداری تا زمان تولد کودک با دوز پایین آسپرین (۶۰ تا ۱۵۰ میلی گرم در روز) استفاده کنن.

شمارش حرکات جنین
بیشتر مادر ها از لگد زدن جنین داخل شکم خود لذت میبرن و به طور سنتی اون رو سلامت نوزاد تلقی میکنن ، امروزه همین جنب و جوش های شیطنت آمیز جنین به علمی تبدیل شده که با استفاد از اون میشه به مقدار قند استفاده شده نوزاد از بدن مادر و کمبود اون پی برد.

سونوگرافی
در هنگام بارداری خانم‌ها مرتبا از همان ابتدا که تست بارداری مثبت اعلام میشه به سونو گرافی و تصویر برداری از اندام های داخلی خونی و عروقی خود اقدام کنن، در این دوران با چک کردن چند باره میتوان واکنش های بدنی رو دید و با تست های مختلف ابتلا یا عدم به قند خون رو بررسی کرد.

نوزاد یک مادر دیابتی ممکنه از طریق واژن یا با سزارین زایمان بشه این تصمیم با خود شماست برای اتخاذ آن میتونید با افراد متخصص این حوزه هم مشورت کنین

پیام بگذارید